هشدار مهم | مراقب آینه اتاق خوابتان باشید تا آتش سوزی رخ ندهد!

آتش سوزی عجیب یک خانه در بریتانیا باعث شد تا این هشدار برای مردم مطرح شود!
هشدار مهم | مراقب آینه اتاق خوابتان باشید تا آتش سوزی رخ ندهد!
کد خبر : ۷۱۵۶۲

یک زوج بریتانیایی پس از تجربه یک حادثه آتش‌سوزی عجیب در خانه‌شان، به مردم هشدار داده‌اند که سطوح بازتابنده را از معرض نور مستقیم خورشید دور نگه دارند.

این حادثه که در ۱۸ ژوئیه در خانه‌ای در روچستر کنت رخ داد، به این دلیل رخ داد که یک آینه کوچک آرایشی نزدیک پنجره قرار گرفته بود.

سام ویلکینسون، ۴۸ ساله، به خبرگزاری ساوت وست نیوز سرویس گفت: این چیزی نیست که به آن فکر کنید.

او و همسرش مایکل در خانه بودند که متوجه بوی نگران‌کننده‌ای شدند. مایکل توضیح داد: "من در دفتر کار می‌کردم که درست زیر اتاقی بود که آتش گرفت. بوی سوختگی، شبیه نان تست سوخته به مشامم رسید. "

پس از بررسی‌های اولیه، مایکل صدای آژیر دود را از طبقه بالا شنید. زوج با وحشت از خانه خارج شدند و با اورژانس تماس گرفتند. دو کامیون آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و آتش را در طبقه سوم مهار کردند. آتش‌نشانان همچنین موفق شدند گربه خانواده به نام تیگر را نجات دهند.

هشدار مهم | مراقب آینه اتاق خوابتان باشید تا آتش سوزی رخ ندهد!

خوشبختانه، اگرچه بسیاری از وسایل اتاق خواب از جمله تلویزیون ذوب شده و دیوار‌ها سیاه شده بودند، آتش عمدتاً توسط در بسته محدود شده و از گسترش به سایر قسمت‌های خانه جلوگیری شد.

آتش‌نشانان علت حیرت‌انگیز آتش‎سوزی را فاش کردند: نور خورشید که از آینه کوچک آرایشی منعکس شده و پرده‌های اتاق را آتش زده بود.

سام با تعجب گفت: ما تازه چند روز قبل اتاق را بازسازی کرده بودیم و مطمئن نبودیم چه چیزی باعث آتش‌سوزی شده. وقتی آتش‌نشانان گفتند که آینه باعث آن شده، فکر کردیم چطور ممکن است یک آینه چنین کاری کند؟

این زوج اکنون تجربه خود را به اشتراک می‌گذارند تا به دیگران کمک کنند ایمن بمانند. سام تأکید کرد: اکنون می‌دانیم که هر چیز بازتابنده یا براق نزدیک پنجره‌ای که نور خورشید به آن می‌تابد، می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود.

منبع: فرتاک نیوز

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر